Η κυβέρνηση προχωρά μεθοδικά σε περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του σιδηρόδρομου.



Αντί να επαναφέρει το σιδηροδρομικό έργο υπό δημόσιο έλεγχο, η κυβέρνηση προχωρά μεθοδικά σε περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του σιδηρόδρομου, σύμφωνα με αποκαλυπτικό δημοσίευμα της εφημερίδας Έθνος. Το κυβερνητικό σχέδιο, το οποίο αναμένεται να παρουσιαστεί στο υπουργικό συμβούλιο της 28ης Απριλίου, σύμφωνα με το δημοσίευμα, προβλέπει – μεταξύ άλλων – την πολυετή παραχώρηση της συντήρησης του δικτύου σε ιδιώτες, την ανάθεση διευθυντικών θέσεων σε στελέχη από το εξωτερικό, καθώς και τη δημιουργία νέας εταιρίας με την επωνυμία «Σιδηρόδρομοι Ελλάδας».

Η απόφαση να ανατεθεί η συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής και των συστημάτων ασφαλείας σε ιδιωτικό ανάδοχο, εγείρει σοβαρά ερωτήματα, ιδιαίτερα μετά τη φονική σύγκρουση στα Τέμπη που ανέδειξε με τον πιο τραγικό τρόπο τις διαχρονικές ευθύνες και τα κενά στην ασφάλεια του δικτύου ως αποτέλεσμα της απαξίωσης του Σιδηροδρόμου και της ιδιωτικοποίησης των υπηρεσιών.

Αντί να αναληφθεί η ευθύνη από το κράτος και να ενισχυθεί η δημόσια εποπτεία και χρηματοδότηση του ΟΣΕ, η κυβέρνηση επιλέγει να προχωρήσει στον δρόμο της ιδιωτικοποίησης, μεταφέροντας για μια ακόμα φορά κρίσιμες λειτουργίες σε εξωτερικούς φορείς.

Επιπλέον, ο διαγωνισμός που θα προκηρυχθεί μέσα στον μήνα για την επιλογή διεθνούς σιδηροδρομικού οργανισμού, ο οποίος θα στελεχώσει και θα διαμορφώσει την κατεύθυνση της νέας εταιρίας, εντείνει τις ανησυχίες για πλήρη αποψίλωση του δημόσιου χαρακτήρα των σιδηροδρόμων.

Οι κυβερνητικές εξαγγελίες για κάμερες, πομπούς και τεχνολογικά μέσα ασφαλείας δεν μπορούν να κρύψουν την ουσία: την πλήρη αποδοχή ενός μοντέλου όπου η ασφάλεια και η συντήρηση των δημόσιων υποδομών περνούν στα χέρια ιδιωτών. Ένα μοντέλο που όχι μόνο δεν έχει αποδώσει καλύτερα αποτελέσματα στο παρελθόν, αλλά – όπως απέδειξε η τραγωδία των Τεμπών – μπορεί να αποβεί μοιραίο.

Η κοινωνία απαιτεί σιδηρόδρομο δημόσιο, σύγχρονο και ασφαλή. Κι αυτό δεν μπορεί να επιτευχθεί με παραχωρήσεις, διαγωνισμούς και ιδιώτες “σωτήρες”, αλλά με δημόσιο έλεγχο και επενδύσεις από το κράτος στον Ελληνικό σιδηρόδρομο.

 

*αναδημοσίευση από workernews.gr

Σχόλια